4½ van 5* Een verhaal om je vingers bij af te likken!

Mieke Schepens 07 april 2024
Deze recensie werd eerder gepubliceerd op mijn blog GraagGelezen.

Adam van Zuiderveen is piloot bij Amsterdam Airlines, en woont in Amsterdam in een monumentaal pand aan de Prinsengracht. Hij is als enige van zijn groep trouwe vrienden nog vrijgezel en dat bevalt hem helemaal niet. Maar ondanks dat hij dagelijks omringd is met mooie vrouwen en met mooie stewardessen naar tropische bestemmingen reist blijft hij alleen; hij wil werk en privéleven gescheiden houden. Adam acht de kans dan ook zeer klein dat hij nog ooit de liefde van zijn leven tegen zal komen. Hij wil graag gezagvoerder worden, maar dan niet zoals zijn vader, die gezagvoerder was maar ook de reputatie had om een vrouwenverslinder te zijn.

Sasha Kalani is stewardess, maar dat weet Adam niet bij hun eerste kennismaking. Hij maakt een afspraakje met haar maar komt er dan achter dat ze stewardess is en zelfs die dag met hem op een vlucht samen moet werken. Sasha is een echt familiemens, heeft veel plezier in haar werk en ook met haar vriendinnen, maar ze heeft de ware nog niet gevonden om zelf een gezin mee te stichten.

“Op het rolpad kijkt ze even achterom. Adam loopt bij de andere twee piloten. Hij glimlacht stralend naar haar, maar hij komt niet naar haar toe. Ze vindt het gek dat hij niet nog een keer bij haar aandringt om af te spreken.
Pas als ze in haar auto zit en ze niet meer dan een knipoog als afscheid van hem heeft gehad, begint ze zich zorgen te maken. Zal ze hem nog wel een keer zien?”

Adam en Sasha vinden elkaar in de liefde, maar denk niet dat alles in kannen en kruiken is. Ze komen afgunst, haat en nog meer vreselijke dingen tegen. En één persoon die heel dicht bij Adam staat maakt het wel echt bont, vinden ze allebei. Hun familie blijkt van groter belang in het verhaal dan eerst verwacht werd.
Want alles lijkt toch anders te zijn…

‘Vlieg met me mee’ is een feelgood roman om zoals ook de bedoeling is, je goed bij te voelen. Je krijgt hier te maken met ups en downs, alles overgoten met een dosis liefde en een beetje seks, precies zoals het hoort te zijn.

Annette van Zuijlekom - de Zeeuw heeft een vlotte schrijfwijze, de dialogen zijn heel geloofwaardig weergegeven en het verhaal is om je vingers bij af te likken.

Meer recensies van Mieke Schepens