leerzaam en herkenning

MiekeVSOlekkerlezen 22 februari 2024
Wat zullen mijn leerlingen het leuk vinden dat er een boek in de kast staat over Ramadan! Voor mij als westerse juf met Christelijke achtergrond is het altijd een moeilijk te begrijpen feest. Maar dit boek gaf me veel inzicht. Het bevestigt dat wat de leerlingen me altijd vertellen.
Adam en Maryam wonen tegenover elkaar en hebben allebei erg veel zin om mee te vasten. Adam is nogal warrig en begrijpt nog niet alles heel goed, maar Maryam wel en zij legt hem dat ook geduldig uit. Daardoor krijg je als lezer ook alle informatie. Als lezer maak je de eerste dag mee van de Ramadan en de aanloop naar het Suikerfeest.
Ik vind het verhaal op zich niet heel duidelijk te volgen en niet per sé sterk, maar ik denk dat de leerlingen die Islamistisch zijn het geweldig vinden dat het boek dit onderwerp heeft. En voor hun klasgenoten die meer willen begrijpen over het feest is het ook een informatief verhaal.

Meer recensies van MiekeVSOlekkerlezen