op aanraden van een leerling

MiekeVSOlekkerlezen 09 februari 2024
Een al wat ouder boek, maar na Superjuffie zijn er meerdere delen verschenen en die slaan aan bij mij in de klas. Dus ik besloot er ook 1 te pakken: Superjuffie in de jungle.
Het is voorjaar en juf Josje geniet van het gezellige gekwetter van de vogels in haar tuintje. Maar dit keer zitten er wel erg vreemde exemplaren op haar schutting: vijf felgekleurde ara’s om precies te zijn! Ze zijn helemaal van de andere kant van de wereld gekomen om haar om hulp te vragen: in hun bos wordt een super-de-luxe vakantieresort gebouwd. Een groot deel van hun leefgebied dreigt daarom vernietigd te worden…Wat moet juf Josje nu doen? Een aantal leerlingen vindt echt dat ze moet helpen en ze willen graag mee. Als een ketting vliegt ze met deze leerlingen naar de Jungle en daar hebben nog meer dieren hulp nodig. Als ze een avond op onderzoek gaan bij het luxe vakantieresort, wordt de eigenaar een beetje verliefd op ‘Joef Josje.’ Ondertussen weet superjuffie niet meer hoe ze dit probleem op moet lossen en ze wil het eigenlijk opgeven. Maar dan ontstaat er een plan, waarbij alle dieren die ze heeft geholpen, superjuffie dan weer helpen.
Ik schoot hardop in de lach, onder andere bij het stuk waarbij de een pistool gaat stelen, waardoor er weer leerlingen geïnteresseerd zijn geraakt in dit boek.

Meer recensies van MiekeVSOlekkerlezen