geestige novelle

MijnBoekKeuze 03 mei 2024
Op leven na dood - Grace Patrijs

“Tot de dood ons scheidt krijgt een nieuwe betekenis door dit verhaal”

We maken in deze novelle kennis met Chloë, ze is overleden en de politie gaat ervan uit dat het zelfmoord is geweest want er was een briefje. De familie en vriend van Chloë weten wel beter, zoiets zou ze nooit doen, daar was ze veel te vrolijk voor. Ze was gelukkig met haar leven en Charlie!

Dit is het debuut van Grace Patrijs, ze heeft een eigen stijl, lekker veel (galgen)humor en het verhaal leest vlot weg. Ik ben benieuwd waar ze ons nog meer mee zal verrassen.

Het is met recht een geestige novelle, ik heb regelmatig zitten grinniken om de streken van Chloë en de grappen die ze uithaalt. Haar geest gaat op zoek naar de waarheid omtrent haar overlijden maar hoe maak je zoiets duidelijk aan de levenden? De interactie met agent Jenny vond ik erg leuk om te lezen, maar ook dat dieren haar “voelde” Ze kan zomaar bij iemand binnenkijken en “dolen”, beetje plagen, maar ook flink wraak nemen.. heerlijk! je krijgt (bijna) het idee dat er van alles mogelijk is na de dood? Wie zal het zeggen? Ik heb van het verhaal genoten en de onverwachte plottwist aan het einde maakte het toch weer feelgood,
Een mooi kort verhaal met veel liefde tussen de hoofdpersonages.

Dank je wel Grace voor dit recensie exemplaar

Meer recensies van MijnBoekKeuze