Pillow Thoughts

Heartbreak, love and raw emotions.

It is divided into sections to read when you feel you need them most.

Make a cup of tea and let yourself feel.

Veel boeken die ik lees bevatten ook deze onderwerpen. Vaak samen met wat fantasie of dystopische elementen dan wel, dus om er gedichten en poëzie over te lezen is toch wel even anders.

Toen ik de eerste sectie had gelezen en aan de tweede begon had ik wel sterk het gevoel dat het heel erg veel over liefde en hartenzeer ging. En aangezien ik op een punt in mijn leven ben waardoor ik me daar niet heel erg in kan verplaatsen, leek het alsof het boek eigenlijk wat verder van me af stond dan ik had gewild. Want sommige stukken tekst, kon ik echt wel van beoordelen dat het sterk was of mensen zou aanspreken, maar bij mij miste gewoon een stukje beleving hierin. En aangezien het door het hele boek heen vaker over (gebroken) liefde ging, bleef ik dat gevoel eigenlijk gedurende het hele boek houden. Aan de ene kant vond ik dat wel erg jammer omdat ik het gevoel had dat ik hierdoor niet optimaal van het boek kon genieten. Desondanks zaten er ook andere stukken in over emoties en dergelijke die me dan wel weer aanspraken en dat dan weer een beetje goed maakten.

Hier had ik eigenlijk al een beetje op voorbereid kunnen zijn als ik de tekst op de achterkant goed had gelezen en letterlijk had geïnterpreteerd. Want achteraf kan ik stellen dat je sommige secties echt beter kunt lezen als je daar als lezer behoefte aan hebt. Sommige secties spraken mij namelijk meer aan dan anderen en dat had voornamelijk te maken met het onderwerp. Het voordeel van de manier waarop de secties zijn ingedeeld is dat je maar naar het ‘hoofdstuk’ toe hoeft te bladeren en de titel te lezen om te weten of het een sectie is waar je op da moment behoefte aan hebt. De titels geven namelijk weg waar de poëzie op de volgende bladzijdes over gaat. Voor iemand die hartenzeer heeft, voor iemand die iemand anders mist, voor iemand die een steuntje in de rug nodig heeft, etc. Dus wat dat betreft is de opzet van het boek wel weer duidelijk en ook wel handig voor als je het er nog eens bij wilt pakken als je daar behoefte aan hebt. Misschien was het ook beter als ik dat had gedaan, dan zou ik wellicht minder het gevoel hebben gehad dat ik ver van het verhaal af stond.

Toch blijf ik van mening dat ik sterkere poëzie heb gelezen tot nu toe en die mij ook meer aanspraken. Ik vond het zeker geen verspilling van mijn tijd om dit boek te lezen. De gedachten erachter zijn mooi en de secties waarin het is opgedeeld zijn mooi en ook doordacht. Het sloot niet helemaal aan bij het punt waarop ik me nu bevind in mijn leven, maar wellicht dat daar in de toekomst verandering in komt en ik het er nog een keer bij pak als ik het gevoel heb dat ik dat nodig heb. Precies zoals de flaptekst me vertelde dat ik eigenlijk moest doen ;)

Meer recensies van Minca (My Winged Books)