Tunnel of Bones

Het tweede boek in deze serie bevat opnieuw een goede dosis humor en genoeg spannende momenten om geïnteresseerd te blijven in het verhaal. Dit keer wordt Cassidy opnieuw op de proef gesteld, maar nu een tikkeltje extremer. De geest waartegen ze het op moet nemen is namelijk niet zomaar een geest, het is een poltergeist. Het verhaal wordt er niet per se spannender door. Want beide verhalen gaan over geesten en het doorsturen van hen naar het hiernamaals. De setting van het verhaal is dit keer wel anders, namelijk in Frankrijk. Hierdoor worden sommige uitspraken en benamingen gebruikt die je als je totaal geen verstand van Frans hebt, iet wat ingewikkeld over kunnen komen, zeker voor jongere lezers. Maar aan de andere kant wekt het waarschijnlijk wel interesse in een ander land, in een andere taal en de omgeving die daarbij hoort. Deze werd, net als in het voorgaande deel, uiterst goed uitgewerkt, zeker voor een kinderboek. Gelukkig wordt er niet al te veel aandacht aan besteedt, want dat zou het verhaal wat langdradig maken, maar de sfeer en de omgeving komen altijd goed uit de verf in deze verhalen.

Geen idee waar Cassidy Blake nog naartoe reist met haar op geest jagende ouders. Wie weet ooit naar Nederland? Tijdens Yalfu heeft Victoria Schwab geen beloftes uitgesproken, maar we kunnen altijd blijven hopen.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)