Verzwegen is weer een pageturner

MirjamDolstra 28 juni 2020
Haar vorige boek De laatste weduwe vond ik niet 1 van haar beste boeken. Maar met verzwegen heeft ze het meer dan goed gemaakt. Een boek waar ik even in moest komen omdat het een heel stuk terug gaat naar Grant County, nog vóór het eerste boek in die serie. Daar zijn Sara en Jeffrey pas gescheiden en loopt Lena nog in uniform. Maar het speelt zich ook in het heden af waarin Sara met Will is. Een veroordeelde pedofiel beschuldigd Jeffrey en Lena hem erin te hebben geluisd toen ze een zaak van verkrachte en vermoorde studentes onderzochten. Hierdoor komt de relatie van Sara en Will onder grote druk te staan.

Het verhaal zit steengoed in elkaar en ik kon het boek zoals vanouds bijna niet weg leggen. Het was voor mij pas in het laatste hoofdstuk duidelijk hoe de zaak in elkaar zat. Ik moet toch ook wel zeggen dat de uiteindelijke dader niet is wie ik verwachte en me ergens wel bedroefd stemde. Goed verhaal, goede personages. Ik kan niet wachten tot het volgende Will en Sara verhaal. Als zeer trouwe fan van Karin Slaughter raad ik dit boek zeker aan. Ik moet weer een jaar wachten op het volgende boek en zal weer even last krijgen van ontwenningsverschijnselen.