Gespleten

VN:
AD:

Gespleten

Gelezen 1740 Aan het lezen 55 Wil ik lezen 1019 Favoriet 88 Recensies 51
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 3 Lijsten 12 Spots 9 Hebban 1000 352   Topics 0

Andrea Cooper kent haar moeder door en door. Ze weet dat Laura een onopvallend maar tevreden bestaan leidt en nooit iets voor haar verborgen zou houden.

Maar wanneer het restaurant waar Andrea en Laura elke week lunchen onder vuur wordt genomen en een doodgewone middag verandert in een bloedbad, ziet Andrea een heel andere kant van haar. Een kant die mijlenver verwijderd is van de kalme zachtmoedigheid die ze van haar moeder kent. De koelbloedigheid waarmee Laura de schutter overmeestert en doodt, verbijstert Andrea.

Dan blijkt dat de schutter het op haar moeder gemunt had. De politie wil weten waarom, maar Laura weigert elke medewerking. Ze vraagt Andrea zelfs om haar te helpen allerlei sporen uit te wissen. Zo ontdekt Andrea dat haar moeder zich al dertig jaar schuilhoudt onder een andere naam en dat alles wat ze over haar verleden heeft verteld gelogen is.

Wat heeft Laura op haar geweten? Waarom zien anderen haar liever dood dan levend? En kun je iemand nog vertrouwen als die een volslagen vreemde blijkt te zijn ook als diegene je moeder is?

Literaire thriller

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Kees van Duyn Hebban Recensent

Slaughter kan niet overtuigen

door: Kees van Duyn 3 reacties 1 like

Ze wordt al jaren de ‘Queen of crime’ genoemd, maar omdat het dan kan lijken alsof ze oud is, zou Karin Slaughter (1971) liever bekend staan als ‘Princess of crime’. Toch schrijft ze alweer zeventien jaar en is ze nog steeds blij dat er nog interesse voor haar boeken is. Haar fascinatie voor...

Reacties op: Gespleten