Fantastisch boek!

Missmir 01 mei 2024
Hoofdinspecteur Rudi Smeets en zijn team worden naar de dierentuin geroepen, voor een dubbele moord. Een leeuw en zijn verzorger zijn op een gruwelijke manier vermoord, waarbij op het voorhoofd van de verzorger nog een Romeins cijfer is gekrast. En al snel wordt er nog een man vermist…. En wat heeft de mythologie van Herakles hiermee te maken?

Ik had hoge verwachtingen van het boek, want een aantal leesvrienden hadden deze thriller aangeraden. En ik kan je zeggen dat het mij zeker niet is tegengevallen, wat een boek. Overigens niet geschikt voor mensen met een zwakke maag.

Al gelijk vanaf het begin weet Alexander je aandacht te pakken, het is gruwelijk en schokkend maar ook spannend tegelijk. Je hebt geen idee wat er gaat gebeuren en eigenlijk ook niet wat er nou gebeurt. Maar dat wordt al snel duidelijk, waardoor je als lezer achterblijft met vragen en je niet meer wil stoppen met lezen.

Gelukkig is daar Rudi Smeets en zijn team, die op onderzoek uitgaan. Een heerlijk team van mensen, die qua persoonlijkheden ver uit elkaar liggen. Maar iedereen met zijn eigen sores thuis. Het zijn duidelijk herkenbare karakters en ook allen hebben zijn eigen talenten. Lucas is de jongste van het team en moet nog leren omgaan met Rudi wat soms voor komische momenten zorgt.

Al snel blijkt dat de moorden een link hebben met de mythologie van Herakles. Waarvoor je geen kennis van hoeft te hebben omdat die kennis met je wordt gedeeld in het verhaal. Door deze mythologie te gebruiken, blijft het een boek die je niet zo snel zal vergeten! Ook bijzonder vind ik dat de auteur de oudheid heeft kunnen ombuigen naar deze moorden.

Het boek zit heel goed in elkaar, een goede verhaallijn, duidelijk personages die ook wat luchtigheid zorgen en goed plot. Vergeet daarbij zeker de gruwelijkheden niet. Fantastisch boek!
4,5 ster

Meer recensies van Missmir