Heerlijk boek voor een paar uurtjes wegdromen

Missmir 03 mei 2024
Chloe heeft haar leven al helemaal uitgestippeld. Ze weet wat ze wil en hoe ze dat gaat bereiken. Voor de buitenwereld heeft ze alles. Maar toch verloopt het plan niet zoals ze had bedacht. Op haar werk niet en met haar relatie niet. Tot een impulsieve ruilactie alles nog verder overhoop gooit. Komt het ooit nog goed?

We leren Chloe kennen als een vrouw die worstelt met haar leven, alles zorgvuldig uitgedacht alleen komt haar plan niet zo van de grond. Op haar werk blijft ze de eeuwige rotklussen krijgen en haar relatie is het ook niet. Waarbij Chloe soms ook de neiging heeft om een beetje om zich heen te slaan. Daardoor is het leuk om over Chloe te lezen, ze is nog jong, naïef en impulsief. Maar zeker een heerlijk herkenbaar en realistisch personage.

Ook de verhaallijn is een herkenbare want wie heeft er nou niet geworsteld met zijn/haar leven? Daarbij is het ruilexperiment een prettige originele twist, waarbij ik als lezer ook heel nieuwsgierig was in hoe het zou aflopen. Het verhaal werd afgesloten met een heerlijk plottwist, die ik zelf wel een beetje te vond. Maar anderzijds was het wel een heerlijk boek voor een paar uurtjes wegdromen!

Met dit verhaal heeft Julia Ran weer laten zien dat ze heerlijke boeken schrijft, die dicht bij de waarheid ligt en de worstelingen toont waar echte mensen ook mee worstelen.

Meer recensies van Missmir