als je me ziet

missp_her_books_read 05 augustus 2022
Lieve “Lieve” dat zijn mijn eerste woorden als ik terug kijk op dit verhaal. Een jongen vrouw die in een zeer warm nest is opgegroeid, die haar nooit anders hebben gezien dan wie ze echt is, ook al heeft ze haar aandoening van bij de geboorte. Haar vriend Bas, die een stuk ouder is dan haar en vooral in de bovenste schuif wil liggen bij haar vader, wil haar wel kneden tot de perfecte huwbare vrouw.
Maar één ontmoeting, die dat ene gevoel geeft en doet verlangen naar meer zal alles doen veranderen!
Kunnen dromen toch werkelijkheid worden en ben je niet uniek om wie je bent?
Dit kort verhaal zet de lezer aan het denken. Zijn we wie we zijn of zijn we die, die andere van ons verwachten?
Sterk dat je in zo weinig woorden zoveel boodschappen en waarheden kunt over brengen. Het zoekende is zeer goed gecreëerd in het vlotte en hedendaagse verhaal. Niet op alles krijg je antwoorden, soms is dat ook niet nodig, maar af en toe vond ik het een gemiste kans. Het verhaal had dan nog meer impact gehad op de lezer. Het vervolg daar kijk ik naar uit, want de twee hoofdpersonages hebben me enorm nieuwsgierig gemaakt in welke stappen ze nemen in het leven, hun dromen en hun genegenheid naar elkaar toe.
Anna May blijf schrijven en zeker aan het vervolg verhaal van Lieve en Abel!

4 sterren

@missp_her_books_read