vakantie vibes

Milva Arleen - Glamping
3 sterren

Om Lizzie te verrassen hebben Noor en Yara een glamping geboekt, maar laat Lizzie nou niet van kamperen houden. Haar twee beste vriendinnen verzekeren haar dat het echt een luxe camping is, maar eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming is het net iets anders dan wat in de brochure staat beschreven.
-De vriendinnen van Lizzy verrassen haar met een vakantie, maar er zijn meer verrassingen dan voorzien op hun trip naar & in Italie!
Van luxe verwachtingen tot rampzalige realiteit of van vrijgezel naar status relatie.
Wie zal het zeggen en beleven.
Dit zo geschreven in de taal en leefwereld van jong volwassenen, waardoor je het juiste beeld krijgt.
Wel net te kort en misschien net iets te veel willen insteken om het verhaal tot zijn recht te laten komen. Milva Arleen had me wel mee in haar vakantie vibes en Glamping. Warm zal je het zeker krijgen met deze Steamy romance en dat op alle vlakken.

Joseph Roelands - Sirene
4 sterren

Carel verheugt zich op wekenlang zonnige vrijheid op zijn zeilboot. Dit dreigt in het water te vallen als zijn moeder het onzalige idee heeft opgevat om de buurvrouw aan te bieden een paar dagen met hem mee te varen. Het onvrijwillige tweetal neemt de perfecte revanche op Carels moeder.
-Carel is jong en levendig! Leeft voor vrijheid/blijheid en dat kan hij steeds op zijn zeilboot terugvinden. Zijn moeder dacht er een stokje voor te steken door de buurvrouw mee te laten varen. Maar de buurvrouw is er geen met de keukenshort voorgebonden. Ze is een wereldse vrouw, geestig, leergierig en mooi.
Er zal niet enkel wind in de zeilen komen…
de wind gaat vuur aanwakkeren.
Een mooie steamy romance met de juiste toetsen en vonken die verhaallijn en erotische fragmenten mooi laat samenkomen. Het plaatje klopte en typeert de auteur. Joseph Roelands weet steeds het met een bepaalde finesse neer te zetten dat het leeft en gevoelens los maakt!
Er zal meermaals gezwommen moeten worden voor wat afkoeling.

Pippa Storm - Voor mij
4 sterren

Als je na vier jaar gedumpt wordt via een appje, doet dat heel veel met je zelfvertrouwen. Gelukkig heeft Lieve haar beste vriendin, die haar met alle liefde helpt om erbovenop te komen. Gewapend met Tinder, een nieuwe jurk en het voornemen om vooral plezier te hebben, moet het toch goed komen met Lieve deze zomer.
-Als je iets niet ziet aankomen en je bent hierdoor even helemaal van slag, dan is een goede vriendin een godsgeschenk.
Lieve ondervind dit helaas, onverwacht gedumpt, toekomst en plannen ineens weg gevaagd en enorm beginnen te twijfelen aan jezelf. Je maakt een voornemen, even geen mannen enkel “ik”. Maar in de zomer thuiszitten is geen goed idee volgens haar vriendin! Gaan stappen, tinder account aanmaken en gaan!
Mooi is hoe verdriet & vreugde, afzweren & ontmoeten, onverwacht & spontaan toch de zomer van je leven kunnen geven.
Maar ook alles heeft zijn tijd en redenen.
Pippa Storm durft dieper te gaan, niet het steamy gehalte op de voorgrond, maar de persoonlijke ontwikkeling in een fase van je liefdesleven.
Ze geeft erg mooi de boodschap mee : de zon schijnt voor iedereen, je moet het alleen willen zien en er van genieten, hoe flauw ze ook maar schijnt!

Corina Dekker - Een tweede kans
3,5 ster

Na vijf lange, zware jaren heeft Suus eindelijk haar leven weer terug en kan ze de moeder zijn die ze voor ogen had. Dat ze destijds een relatie met Bas niet aandurfde, voorkomt niet dat haar hart na een onverwacht weerzien met hem weer sneller gaat kloppen.
-Suus en haar zoon worden mee gevraagd op vakantie. Ze kijkt er enorm naar uit, de eerste vakantie in jaren waar ze echt van kan gaan genieten. Eindelijk heeft ze de juiste medicatie gevonden om haar migraine leefbaar te maken.
Maar er zal nog iets speciaals gebeuren deze vakantie! De buren van hun verblijf zijn geen ongekende en geven haar hoop en hartkloppingen!
Een mooi verhaal van een jongen vrouw en alleenstaande moeder die al veel heeft meegemaakt en moeten missen. Hoe een chronische ziekte een leven kan bepalen. Fijn dat in een Steamy romance dit ook kan en mag. Alleen was de nadruk soms net te veel rond de migraine, waardoor de focus op de rest van het verhaal minderde. Het verhaal heeft zoveel potentieel, je merkte dat de schrijfster er nog zoveel mee wou doen en inbrengen, maar de woordbeperking liet dit helaas niet toe. Dus Corina Dekker, laat je gaan met je woorden en verhaal ideeën en wie weet krijgen Suus en Bas hun eigen boek!

Jaimy Smeets – Solotrip
3,5 ster

Het zit de laatste tijd niet mee voor Lewis.
Niet alleen maakte zijn vriendin het uit, maar zijn pogingen om haar terug te winnen vielen ook in het water. Tevens hebben zijn vrienden afstand genomen na zijn, niet zo doordachte, acties. Het is tijd om zichzelf bij elkaar te rapen en waar kan je dat nou beter doen dan op een zonnig eiland.
-Lewis boekt impulsief een vakantie, in een hotel dat niet echt bij zijn status hoort blijkt achteraf gezien. Het geeft en wekt de balie medewerkster wel verlangens bij Lewis zijn entree!
Maar is ze niet net te laat om naar hem toe verleiding moves te maken? Of is Lewis nog steeds in liefdesverdriet modus en maakt niemand kans bij hem?
Een steamy verhaal dat verschillende wenken kent, die je ziet aankomen of juist niet. Rond het personage Lewis is alles duidelijk, maar bij de vrouwelijke bleef ik wat met vragen zitten. Komt het omdat het verhaal vanuit de man in geschreven en je dit niet gewend bent en als vrouw zijnde de gedachten gangen van een vrouw eerder wil blootleggen en snappen? Jaimy Smeets is in haar opzet zeker geslaagd om het verhaal intens te beleven en het te plaatsen.
Het was daar in de Canarische eilanden zeer hot!

Lana Lain - Gastvrij
4 sterren

Jade boekt last minute een huisje aan het strand, om even lekker bij te tanken. Als ze daar ontvangen wordt door Matt, die toevallig in dezelfde periode op het resort werkt door personeelstekort, krijgt gastvrijheid ineens een hele andere betekenis.
-Tot rust komen dat willen Matt en Jade beide. De ene pakt zijn koffers hier voor in en de andere wil even minder werken.
Maar beide komen niet tot die rust, ze krijgen het zelf druk! Druk met elkaar te ontwijken, aan te trekken en wie weet zelfs te behagen.
Gastvrij is een klassieke verhaallijn in vakantie romance. Je weet direct welke richting het uit gaat. Maar de aandacht voor romantiek, het spel van verleiden en de mooi uitgewerkte erotische fragmenten maakte het een heel fijn en aangenaam verhaal om te lezen. Het bracht met in vakantie stemming en voelde me terug jong en onbezonnen.
Dus Lana Lain is in haar opzet geslaagd.

@missp_her_books_read

Meer recensies van missp_her_books_read