Fantastische natuur beschrijvingen

MissyP 16 maart 2020
Onvoorstelbaar hoe het leven van Kya ingrijpend verandert wanneer op een ochtend in augustus van 1952 haar moeder hun huis verlaat en niet meer terug komt. Kya is pas 6 jaar, maar het valt haar direct op dat het vreemd is dat mama haar enig paar uitgaansschoenen aan heeft en haar blauwe koffertje bij zich heeft. Ze durft haar moeder niet te roepen, want ze wist dat ze pa niet wakker mocht maken. “Meestal ging Kya er met het vertrouwen van een jong hondje van uit dat haar moeder terug zou komen met vlees in bruin, vetvrij papier, of met een kip waarvan de kop naar beneden bungelde, maar ze had nooit de krokodillenschoenen aan, ze nam nooit een koffertje mee.” Kya was de jongste van vijf en de anderen waren veel ouder. Jodie is de broer die vlak boven Kya kwam, maar ook die is nog altijd zeven jaar ouder dan haar. In de weken na ma’s vertrek verdwenen ook de andere broers en zussen en Kya blijft alleen achter met haar vader die vaak dronken is. Kya leert voor zichzelf te zorgen en leert hierbij het moeras waarin ze woont steeds beter kennen. De mensen in het dorp verderop noemen haar het moerasmeisje en mijden haar. Als er jaren later een moord plaatsvindt zonder zichtbare sporen, komt de verdenking op haar te liggen. Hoe loopt dit af?
Dit boek heeft van alles wat: veel mooie beschrijvingen over het moeras en alle leven daarin, romantiek en spanning. Echt een aanrader voor iedereen wat mij betreft! Leer meer over de dieren die in het moeras leven, over het leven zelf en ontdekt wie de moord gepleegd heeft.Ik zou zeker graag meer van de hand van Delia Owens lezen!!!

Meer recensies van MissyP