De stagiair

MissyP 25 juni 2020
Heftige strijd tussen de 42-jarige hoofdredacteur Katherine Ross en de nieuwe stagiair Lily Hunt vanaf het eerste moment dat ze elkaar ontmoeten. Op de dag dat op het tijdschrift Leadership de nieuwe eigenaar haar intrede doet, komt de bus niet opdagen en Katherine besluit een taxi aan te houden. De jongelui die verder bij de bushalte staan hadden natuurlijk geen geld voor een taxi, dus ze had geen concurrentie. Als ze nog eens omkijkt ziet ze een jongedame met wie ze misschien wel iets gemeen zou kunnen hebben en ze besluit haar in haar taxi mee te laten rijden, of toch maar niet? Tot Katherines verbazing vraagt de jongedame zelf of ze mee mag rijden en dat laat Katherine maar toe. En dan blijkt de jongedame Lily te zijn, de nieuwe stagiair en het nichtje van de nieuwe eigenaar! Al snel gaat Katherine twijfelen, was het wel toeval dat Lily bij die bushalte stond? Het verhaal wordt afwisselend verteld door Katherine en Lily, waarbij het lijkt of ze tegen elkaar praten. Gebeurtenissen worden twee keer beleefd, vanuit beider oogpunt en hun gedachten daarover. Aangezien ik met geen van beide dames een klik had of sympathiek vond, vond ik het boek lastig lezen en hoewel het toch een heel verrassende ontknoping heeft, krijgt het boek van mij dan ook maar 2 sterren.

Meer recensies van MissyP