Bestemming geluk

MissyP 06 februari 2020
Heerlijk weer deze nieuwe roman van Aline van Wijnen. Bij Best of Romance heb ik een ongecorrigeerd leesexemplaar gewonnen. Inmiddels ligt het boek ook sinds een paar dagen in de winkel, mooi op tijd voor Valentijn, maar ik heb al heerlijke leesuurtjes achter de rug.
We maken kennis met Melanie op de dag die “de mooiste van haar leven” zou moeten zijn: op haar trouwdag. Melanie staat op het punt te gaan trouwen met de knappe en succesvolle Duke. Ze uit haar twijfels aan haar vader en “een moment lang, het lijkt wel een eeuwigheid, kijken we elkaar aan….. Dan draaien we ons tegelijkertijd om en bestijgen de trap, arm in arm zoals we gekomen zijn.” Gelukkig voelt Melanie zich niet gedwongen om toch door te gaan.
Maar dan? Melanie blijft zitten met dikke facturen en haar leven gaat verder, maar ze trekt zich terug uit het luxe leventje om die halve boze wereld maar niet tegen te komen. Melanie houdt van haar werk in de juwelierszaak die ze van haar vader heeft overgenomen. Dagelijks komen daar koeriers om pakjes te brengen en op te halen en 1 daarvan is Alex. In zijn bruine werkkleding valt hij niet bijzonder op, maar wanneer Melanie hem ’s avonds tegenkomt in een wit overhemd met colbertje en hij wat spraakzamer is, fladdert ineens haar hart in haar borst als een wilde vogel in een kooi. Langzaam leren ze elkaar beter kennen, maar ze zijn in verschillende werelden opgegroeid, gaat dat wel goed samen?
Olivia, de beste vriendin van Melanie, heeft net haar eerste roman uitgegeven en is daar heel erg mee bezig. Haar gemoedstoestand wordt geregeerd door de sterren die ze krijgt op Hebban en Goodreads. Grappig om allerlei overpeinzingen van een schrijfster te lezen. Herkenbare zaken die je ook op Facebook leest.
Het boek leest lekker vlot weg, mede door de lekker korte hoofdstukjes. Sommige klanten komen vaker in de juwelierswinkel, leuke klanten, maar ook heel irritante (net het echte leven), grappige en aangrijpende zaken wisselen elkaar af.
Kan er nog wel veel meer over vertellen, maar wil ook niets verklappen: dus lekker zelf gaan lezen! Voor mij 5 sterren waard

Meer recensies van MissyP