Spannend debuut van Jens Vern - De macht van K.

MissyP 29 februari 2020
Dit spannende debuut doet wel denken aan The Firm van John Grisham, maar speelt zich voor een groot deel in Nederland af, wat ik erg leuk vind. In de Proloog lees je al van de ontsnapping uit ‘de bunker’, zoals het gebouw, The Keeler Building, in de wandelgangen wordt genoemd. Later maken we in Washington DC kennis met Tim Turner. Hij is net afgestudeerd, maar met de hakken over de sloot, dus het is verbazingwekkend dat Frank Keeler kennis met hem wil maken en hem ook een baan aanbiedt! Dit terwijl de Keeler Company alleen de beste van de besten aanneemt. Tim krijgt een riant salaris en een prachtig appartement in downtown Washington aangeboden, dus dat kan hij niet weerstaan. Tim maakt ook een vliegende start bij The Keeler Company en stort zich volledig op zijn werk. Maar met watvoor werk houdt The Keeler Company zich nu precies bezig? Een collega grapt eens “Tim, we zijn net een maffiaclub. Niemand weet precies wat iedereen doet. Je hebt alleen te maken met je eigen cel, daarbuiten heb je niets te zoeken.” Vanwaar de geheimzinnigheid?
The Keeler Company houdt zich bezig met beveiliging van data van vele bedrijven, maar door een achterdeurtje kan het bedrijf zelf bij die data, er gebruik van maken en zelfs veranderen of verwijderen als dat voor het bedrijf beter uit komt… Klinkt allemaal wel heel eng, maar ook heel reëel! Alles en iedereen is natuurlijk in vele bestanden opgenomen en wat gebeurt er wanneer daar mee gerommeld wordt?! Tim krijgt hulp van De Vriend om te ontsnappen, maar de macht van K. moet ook gestopt worden, gaat dat lukken?
Spannend verhaal dat zich deels in Amerika en deels in Nederland afspeelt, deels in het heden met terugblikken naar het verleden en vanuit het perspectief van verschillende personen. Heb zeer genoten van dit spannende debuut van Jens Vern, zou graag meer van hem lezen in de toekomst en raad het jou ook aan om te gaan lezen!
5 sterren

Meer recensies van MissyP