Godendrank

MissyP 27 mei 2020
Abel Jongbloed is 51 jaar en droomt er van om een wijnkasteel in Frankrijk te kopen en zelf wijn te gaan verbouwen. Na een lange zoektocht lijkt hij zijn droomwijnkasteel te hebben gevonden en hij verkoopt zijn CD-winkeltje in de Jordaan en zijn vrouw Angela zegt haar baan in het ziekenhuis op. Bij aankomst in hun wijndomein blijkt niet alles te zijn zoals gedacht. De makelaar (die Abel Blaaskaak heeft gedoopt) heeft overal zijn antwoord op, zo hebben ze alleen het huis gekocht en geen inboedel, dus ze mogen niet klagen over het ontbreken van deurknoppen, lampen zonder peertjes en leeggehaalde perken. Gort heeft weer allerlei verwarringen voor Abel en Angela bedacht, maar Abel en Angela bedenken er elke keer weer wat op en Abel blijft er van overtuigd dat hij de lekkerste landwijn van Frankrijk gaat maken. Al valt hij er dood bij neer! Naast hilarische beschrijvingen van buren (met bijpassende bijnamen die Abel ze dan geeft) staan er ook weer heerlijke beschrijvingen van de natuur in dit boek. Volgens mij zijn er wel heel veel parallellen tussen Abel en Ilja zelf. Zelfs het eekhoorntje dat ik nu op Facebook zie bij Ilja kom ik in dit boek tegen.
Heerlijk van alle verwikkelingen en natuurbeschrijvingen in dit boek genoten! Alleen bij het einde had ik het idee dat er een paar verhaallijntjes niet helemaal afgemaakt waren, maar misschien is dat bewust open gelaten om nog een vervolg te kunnen schrijven?
Voor mij 5 sterren vanwege het grote leesplezier

Meer recensies van MissyP