Op de vlucht

MissyP 07 oktober 2019
Voor mij een onbekende auteur Sharon Bolton, maar de cover met een kleine luchtballon tegen een zonsopgang in een onherbergzaam gebied (met de titel Op de vlucht in grote witte letters en daartussen de naam van de auteur) spreekt mij meteen aan. Als je dan nog eens op de achterflap leest over de ballonvaart met dertien passagiers waarvan binnen een uur nadat ze een brute moord op de grond zien gebeuren nog maar 1 vrouw leeft en die moet vluchten voor haar leven, is de nieuwsgierigheid zeker gewekt bij mij. Heb zelf 2 keer een ballonvaart gemaakt, maar gelukkig niets heftigs op de grond gezien en iedereen stapte nadien weer heelhuids uit.
Het eerste hoofdstukje vertelt je al dat de vrouw die de crash heeft overleefd Jessica Lane heet en dat ze op de vlucht is geslagen, maar waarom neemt ze geen contact op met de politie? Voor wie is de op de loop? Ze moet gevonden worden! In hoofdstuk 2 zit je met de verschillende passagiers in het bakje onder de ballon en geniet even van de omgeving…
Het boek beslaat meer dan 400 pagina’s, maar vertelt eigenlijk maar over een paar dagen vanaf de ballonvaart. Het zijn heerlijk korte hoofdstukken waardoor het boek lekker vlot leest en voor mij (net als op de kaft weergegeven mening van de Daily Mail) onmogelijk om weg te leggen! Durf over het verhaal niet veel te zeggen, want wil niets verklappen!!
Voor mij een bijzondere thriller en 5 sterren waard! Ik ga zeker meer van Sharon Bolton lezen!

Meer recensies van MissyP