Geeft stof tot nadenken

Mloez 04 januari 2020
Alles is nu is mijn eerste kennismaking met auteur Amy Giles.
De cover vermeldt: ‘Op een dag verandert alles. En na die dag praat ze nooit meer over hoe het was.’
Het verhaal gaat over Hadley, een tiener, welke mishandelt wordt door haar vader en haar zusje probeert te beschermen tegen hetzelfde lot. Als er een ongeval gebeurt praat Hadley niet meer over “vroeger”. Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende tijdsperspectieven. Het heden waarin Hadley niet meer over haar verleden praat na een ongeval en het verleden waarin Hadley wordt mishandeld door haar vader en hoe zij verder in het leven staat. In tegenstelling tot veel verhalen haalt de wisseling tussen de tijdsperpectieven de vaart niet uit het verhaal. Het blijft boeiend. De hoofdpersonages zijn erg goed uitgewerkt en tijdens het lezen leef je met hen mee alsof je er midden in staat. De schrijfstijl van de auteur zorgt ervoor dat je blijft lezen. Het boek is dan ook binnen no-time al uit. De onderwerpen welke aan bod komen (mishandeling, automutilisme, liefde, vriendschap) geven wel stof tot nadenken.
De auteur heeft meerdere onderwerp gekozen waarop (helaas) toch wel een taboe ligt. Hopelijk zorgt dit boek ervoor dat het besproken wordt. Dat mensen niet met deze geheimen blijven lopen en hulp zoeken. Het maakt duidelijk dat schijn heel erg kan bedriegen en niet alles altijd is zoals het lijkt.

Meer recensies van Mloez