Hoe we zin zoeken en niet altijd weten te vinden, maar soms ook wel.

Hier stond echt een bijzonder hoop moois in.

&

Nikki Dekkers schrijfstijl die waterige diepduikende lijntjes trekt tussen de wereld onder water en het leven voor haar, voor ons daarboven op het land. Hoe wij ons hoofd boven water houden, ons verhouden tot elkaar, zin zoeken en niet altijd weten te vinden, maar ook soms wel, is fascinerend en krachtig. Van dit boek gehouden.

Citaat–
'Ik kan me niet voorstellen hoe de aarde eruitzag voordat ze aarde was, waar al dat water vandaan is gekomen, en hoe het over die gigantische bol heen wervelt en klotst. En toch blijf ik het proberen. Het is zo menselijk: we willen begrijpen wat er is gebeurd voordat hier mensen waren om de wereld te registreren. Die neiging zal vast ergens toe dienen. Misschien geloven we dat we, als we alles in onze omgeving kunnen verklaren, ook eindelijk onzelf zullen doorzien.'

Meer recensies van Moira Macfarlane