Incognito

Monique 10 september 2022
Ga je mee op een missie… zag de banner op Hebban voorbij komen, waarmee Uitgeverij Ambos Anthos vroeg of je er klaar voor was! Spannend, want wat hield dit in.

Even een twijfel of ik mij wel moest laten verleiden om mee te gaan op deze geheime missie!

Voor de eerste keer lees ik een boek over spionage. Tot nu toe zijn geheim agenten alleen in beeld gekomen via films, zoals natuurlijk James Bond en o.a. Homeland.

In alias Emma ‘leren’ wij Emma kennen. Ooit vluchtte haar Russische moeder naar Londen; ze was destijds zwanger van Emma.

In het boek komen wij via terugblik er achter hoe Emma bij de geheime dienst is terecht gekomen. Het verhaal draait echter vooral om haar missie om de Rus Michael Primalov uit handen van de Russen te houden.

Ben ik om na het lezen van mijn eerste spionage boek? Het verhaal leest vlot en soms zit je op het puntje van je stoel, maar tegelijk komen er zo nu en dan stukjes voorbij die de vaart verminderen.

Al met al heb ik geen spijt dat ik met Emma mee gegaan ben op haar missie. Een hele leuke actie.

Meer recensies van Monique