Lichamelijke klachten wel of niet door werkdruk?

Monique 21 augustus 2019
Sabine heeft dubbele gevoelens over haar werkplek in het verzorgingstehuis. Aan de ene kant vindt ze het een fijne werkplek, leuke collega’s en ook de patiënten draagt ze een warm hard toe. Het werk valt haar echter steeds zwaarder. Te weinig personeel, waardoor alles in de handen ligt van degenen die er zijn; helaas zijn daar de patiënten de dubben van.

Sabine is na een werkdag zo moe, dat ze alleen nog maar naar haar bed verlangt. Het blijft echter niet alleen bij moeheid. Op een dag kan ze amper uit bed komen. Haar hele lichaam doet pijn.

Wanneer Sabine eindelijk weer eens met haar beste vriendin afspreekt, besluiten ze om samen twee weken op vakantie te gaan.

Op vakantie neemt Sabine het besluit om te stoppen met werken in het verzorgingstehuis. Ze kan aan de slag als kassamedewerker in de campingwinkel.

Sabine verwacht dat hiermee al haar fysieke problemen zullen worden opgelost. Maar is dat ook zo...?

Het boek is vlot geschreven en ik had het zo uit. Alleen mijn verwachtingen over het boek waren anders. Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat het boek je dan tegenstaat. Echter voor mij is het van belang dat ik meegezogen wordt in een verhaal, het lijkt of ik zelf daar aanwezig ben en dat gebeurde niet.

Meer recensies van Monique