Een belofte voor het Noorden!

Monique 08 oktober 2019
Door een lek in een gaswinningspunt vindt een oeroude bacterie zijn weg naar de oppervlakte. Deze veranderd een ieder die er mee besmet raakt in zombies. Het is onduidelijk of de besmetting lichamelijk overdraagbaar is of ook via inademing.

Den Haag besluit dan ook heel Noord Nederland in quarantaine te stellen.

Homme Olivier kamerlid in Den Haag, geboren en getogen Groninger-Fries, wordt naar voren geschoven als woordvoerder om dit in goede banen te leiden. De maatregelingen die echter zijn getroffen lopen volkomen uit de hand. Hierdoor wordt Olivier door Noord-Nederland eerder als verrader gezien dan als degene die voor hun belangen op komt.

Richt de vrouw van Homme bevindt zich in het getroffen gebied en omdat hij in Den Haag weinig kan betekenen gaat hij op zoek naar haar, met gevaar voor eigen leven.

Naast Homme volgen wij ook Karin Werman, journalist. Zij zorgt ervoor dat heel Nederland ziet wat er werkelijk gebeurd in het getroffen gebied. En dan is er ook nog Charlie Houblon, laborant in het Petrus Camper ziekenhuis te Groningen. Zij doet onderzoek naar de bacterie, voor zover dat haar lukt.

He duurde even voor ik volledig in het verhaal kwam, maar zodra dat gebeurde wilde ik weten of het de 3 hoofdfiguren lukt om een bijdrage te leveren aan het overwinnen van de alles vernietigende bacterie.

Meer recensies van Monique