Onuitgesproken woorden uit het verleden, zorgen voor misverstanden in de toekomst!

Monique 18 februari 2022
Cadie Kessler is op zoek naar de oorzaak van de bosbranden in Amerika. Haar theorie heeft te maken met de bergdennenkever, die ervoor zorgt dat de dennenbomen uitdrogen. Kan ze iedereen hiervan overtuigen om ervoor te zorgen dat de natuur gered kan worden... haar natuur.

Cadie heeft een speciale band met de natuur. Ze groeide als kind op in de bosrijke omgeving van New Hampshire. Ze voelde zich altijd een met de natuur. Toch is ze al 25 jaar niet meer in New Hampshire geweest.
Daar komt verandering na een telefoontje van Daniela: "ze hebben hem gevonden".

Daniela en Cadie, twee verschillende meiden, maar als kind de beste vriendinnen. Wat is er 25 jaar geleden gebeurd waardoor Cadie haar beste vriendin nu pas weer spreekt?

Julie Carrick Dalton vertelt het verhaal van Cadie zowel in het heden als 25 jaar geleden. Hierdoor komen wij er achter wat ervoor gezorgd heeft dat Cadie 25 jaar niet naar terug is gekeerd.

Een pakkende zin in het boek, wat voor mij de het gevoel van het boek goed weergeeft is: “Haar beschermde sluier kan de gevaarlijke gedeelten nu niet meer wegfilteren. Waar ze het bangst voor was bij haar onder de deken, ín haar.”

Meer recensies van Monique