De kleine theetuin brengt geluk

Monique 19 maart 2024
‘De kleine theetuin brengt geluk’ is het derde deel van de romantische Theetuin-serie van Anne West. Droom weg naar Texel met deze heerlijke feelgood! Eerder verschenen ‘De kleine theetuin in de duinen’ en ‘De kleine theetuin in de zon’.

Na een carrière in de zorg is Sarah toe aan iets anders. Op het zonnige Texel vindt ze een stageplaats in de theetuin van Fleur. Haar stage loopt heel anders dan ze had verwacht wanneer Fleur langdurig uitvalt. Plotseling moet Sarah ban alles zelf uitvogelen. Ze kan goed bakken, maar voldoen aan de hoge eisen van een professioneel patissier is heel andere koek. Gelukkig krijgt ze hulp van Cas. De vonk slaat over tussen hen, maar hij is al bezet…

Derde deel in deze serie. Weer een mooi verhaal waar de theetuin een centrale rol speelt. Het verhaal belicht een aantal hedendaagse thema’s, als pesten t.g.v. een ander uiterlijk dan anderen, maar ook de hevige gevoelens van verlatenheid en angst. Soms aangrijpend maar tegelijkertijd ook heel mooi en warm geschreven.

Het is een heerlijk verhaal, gemakkelijk geschreven en daardoor ook makkelijk te lezen. Je hoeft niet per se de voorgaande delen gelezen te hebben om dit deel te lezen, al begrijp je dan wel beter hoe vriendschappen en relaties in elkaar zitten en zijn ontstaan.

Het verhaal speelt zich af op Texel. En hoewel ik er nooit ben geweest is het verhaal zo levendig geschreven dat je je erg daar zou kunnen vinden. Kano gedaan!

Meer recensies van Monique