We hebben lang moeten wachten op het vervolg van de trilogie ”Cirkel van het kwaad”, maar dit blijkt helemaal niet erg, het was het wachten meer dan waard. Linda Jansma heeft inmiddels twaalf thrillers op haar naam staan en met deze trilogie laat ze wederom zien dat zij onder de noemer bestsellerauteur haar steentje bijdraagt in de lijst van favoriete Nederlandse thriller auteurs, ze heeft dan ook niet voor niets al vele prijzen gewonnen.
Trekkende schrijfstijl
Dat we iets langer hebben moeten wachten wordt op een gedegen manier opgelost door de in Friesland woonachtige schrijfster. Een korte terugblik naar de eerdere delen doen bij mij al snel een lichtje branden. Met name door dit gegeven, als ook de duidelijke schrijfstijl van Jansma, en de korte terugkoppelingen met de eerdere boeken maken dat ik snel weer helemaal verweven ben met inspecteur Jules Declerck. Gelijk nam mijn nieuwsgierigheid het over want in dit deel komen de eindjes samen, is de cirkel rond en sluit ik zeer tevreden het boek. Wat een reis hebben Jules en haar team achter de rug, en Jansma heeft dit zo beschreven dat de lezer van elk moment mee mag genieten, je voelt de onmacht en de vraagtekens. Het zal je dan ook geen moeite kosten om je te vereenzelvigen met jonge inspecteur, je voelt met haar mee en zij wekt je empathie op. Wat dat betreft weet Jansma zich goed te verwoorden want de gevoelens spatten van de bladzijdes af. Ook de dagboekfragmenten geven het boek een enorme trekkingskracht, hierdoor blijf je lezen je wilt net als Jules de antwoorden weten.
Wegleggen is geen optie
Linda Jansma mag wat mij betreft dit bijltje vaker op pakken want ze heeft mij danig in de tang gehad met alle drie de delen. Dit laatste deel heeft het meeste met mij gedaan, eindelijk kreeg ik duidelijkheid, heerlijk wanneer een personage je zo bezighoudt. De overtuigende schrijfstijl van Linda en haar intrigerende verhaallijn lieten mij vanaf het begin tot het einde niet los.
Wil jij genieten van een goed in elkaar stekende spannende thriller dan wil je De cirkel van het kwaad zeker niet missen. Ik raad je aan om alle drie de delen heerlijk achter elkaar te lezen, gegarandeerd dat je zal genieten van het eerste tot het laatste deel.
Moon Kager

Reacties op: “Het heeft even geduurd maar de Cirkel is rond, het was het wachten meer dan waard”

Bloedband - Linda Jansma