Heleen van den Hoven overtreft zichzelf

Moon Kager 27 juni 2020
“Mist hangt om De Speelgoedman, het ongrijpbare karakter maakt dit boek tot een pageturner. Heleen van den Hoven overtreft zichzelf”

Na een bezoekje aan de tandarts staat het leven van Inigo Dubbelman compleet op zijn kop. Het gat in zijn geheugen lijkt zich op gevuld te hebben met nachtmerries, nachtmerries die hem tot waanzin brengen? Wat willen de dromen hem vertellen? De ontluikende liefde tussen hem en Fee lijkt gedoemd te mislukken want hoe kan zij hem vertrouwen als hij zichzelf niet eens vertrouwd?
Heleen van den Hoven wist mij met haar debuut Het CARPA-complot al te verrassen, met dit boek blaast de docent kantoorautomatisering mij van mijn sokken. Dit had ik niet verwacht toen ik het boek op pakte. De mist die het gehele boek rondom de karakters heen hangt heeft mij geboeid van begin tot het einde. De mysterieuze stijl trekt enorm mijn aandacht, je krijgt van alles net een vleugje informatie mee, maar verder blijf je gissen naar wat er aan de hand kan zijn, de radartjes in mijn hoofd draaien over uren.
Het ongrijpbare karakter van dit verhaal zal jou als lezer dan ook op het puntje van je stoel zetten. Doordat van den Hoven je bespeelt met haar mysterieuze verhaallijn, heb je tot zeker driekwart van het boek geen idee welke kant het op gaat. Het blijft mistig in het boek en wanneer je denkt dat de mist eindelijk een beetje optrekt…. De onverwachte plotwending zet je op scherp. Wees gewaarschuwd want wanneer je denkt te zijn bekomen van de wendingen dan weet van den Hoven nog een staartje aan het verhaal te breien waar je U tegen zegt.
Van den Hoven weet mij weer te verrassen, te vermaken en in te pakken met haar schrijfstijl, dit boek is nog beter dan haar debuut, waardoor ze de lat hoog legt voor een volgend verhaal. Je verliest jezelf in het boek, eigenlijk vertrouw je niemand meer en het enige dat je kunt doen is lezen blijven. Het boek moet uit.

Dik verdiende 5 sterren

Ben jij liefhebber van boeken waar je je vinger niet op kunt leggen, waarvan je geen idee hebt welke kant het op gaat, dan mag je deze Mustread niet missen. Leesgenot verzekerd!

Lieve Leesgroet Moon Kager

Meer recensies van Moon Kager