Pagie op haar best…

Moon Kager 13 oktober 2020

Wat een Kracht

En weer doet zij het, je waant je in de Finse hoofdstad alsof je aan de hand van Talinn mee wandelt de set op. Het verhaal in. De trekkende kracht van het ongrijpbare karakter in dit verhaal heeft je vanaf de eerste hoofdstukken in zijn macht, dit wordt naarmate het verhaal vordert alleen maar erger en het is niet makkelijk om het verhaal van je af te schudden.

Mysterieus en Ongrijpbaar.

Als lezer word je door Pagie, lang in het duister gehouden, mysterieuze brieven en boodschappen maken dit boek tot een echte pagetuner welke je moeilijk weg zult kunnen leggen. De kracht zit hem in de karakters en de dichte mist waar in het verhaal zich lange tijd hult. Ongrijpbaar en onheilspellend. Je gedachten zullen alle kanten op gaan, is er sprake van een vrouw of toch een man? je bent de grip soms even helemaal kwijt! Doordat de sfeer zo sterk neer is gezet zal je tijdens het lezen vaak het idee hebben dat Helsinki door een Scandinavische thriller auteur is geschreven. Dit is de kracht van Nathalie Pagie, elk boek weer wordt de sfeer zo sterk neergezet dat het een filmische leessfeer heeft. Net als de voorgaande boeken zal dit verhaal niet misstaan op het grote doek. Ook nu weer waan je je in Finland, de karakters gaan onder je huid zitten en je vertrouwd niemand meer, dit verhaal ademt kracht en ongrijpbaarheid uit. Voor mij staat Nathalie Pagie hoog in mijn favoriete lijstje, met Helsinki laat zij zien dat zij deze plek meer dan verdient. Een Mustread welke je niet mag missen.

Meer recensies van Moon Kager