Een indrukwekkende reis op zoek naar geluk, ontroerend en meeslepend, Janny de Heer weet de juiste snaar te raken.

Moon Kager 13 oktober 2020
Vlotte schrijfstijl
Janny de Heer staat bekend om haar historische boeken met een biografische inslag, haar eerdere boeken verraste mij enorm. Vanaf de eerste woorden weet zij mij in te palmen, haar mooie uitgebreide, vertellende schrijfstijl zal ook jou van het begin af aanstaan. De Heer weet op een vlotte, maar toch ook zeer indrukwekkende manier het verhaal aan je te vertellen je krijgt goed zicht op hoe het leven voor een echtpaar was in die tijd, gelukkig, een leven vol liefde, maar ook discriminatie, strijd, onmacht en ontberingen. Janny de Heer weet dit heel overtuigend over te brengen, het is haar kracht dat ze het verhaal niet zwaar maakt, ze raakt met woorden de juiste snaar en weet de lezer mee te trekken het verhaal in. Weer ben ik onder de indruk van een verhaal wat niet mijn eerste keuze zou zijn, Janny heeft mij weten te ontroeren, en als van zelf ging ik om het jonge echtpaar geven, hun leven is zwaar geweest van begin tot het einde, er is hen niet veel gespaard gebleven, maar uiteindelijk is liefde het antwoord. Het geheime wapen
Een roman die je raakt
Wat een heerlijke roman, een verhaal waarin je een goed beeld krijgt van het leven van een echtpaar welke hun geluk zoekt, van Suriname reis je naar Holland van Holland naar Nederlands-Indiƫ en weer terug naar hun beider geboortegrond, het verhaal zal je niet onberoerd laten, je proeft de strijd, de onmacht en de liefde. Janny de Heer verweeft alle ingrediƫnten tot een indrukwekkende roman welke je niet mag missen.
4 sterren voor Het geheime wapen

Lieve Leesgroet Moon Kager