Psychologische plotwendingen, die je nieuwsgierigheid op de proef stellen

Moon Kager 13 oktober 2020
Een New Adult thriller? Spookachtig en mysterieus
Honderd kamers is het debuut van de Vlaamse Maxime Paredis, een psychologische thriller, welke mij vanaf het begin doet denken aan een new adult thriller, de karakters zijn jonge vrouwen en ik denk dat jongvolwassenen aan dit boek heel veel plezier bleven. Er hangt een mysterieuze sfeer in het verhaal, verschijningen die er wel of niet echt zijn en spookachtige gebeurtenissen. Nieuwsgierig, dat is wat ik word, nieuwsgierig naar waar het heen gaat. Je leest ook stukken van het stel Jasper en Sofie welke ook in het grote landhuis hebben gewoond samen met hun twee kinderen. In het begin is het niet geheel duidelijk in welke volgorde de bewoners in het grote landhuis hebben gewoond, maar er hangt in beide verhaallijnen veel mysterie waardoor de lezer geprikkeld zal worden. Naarmate het boek zijn weg vervolgt vallen de puzzelstukjes in elkaar en worden de verhoudingen duidelijk, hierdoor raak je nog meer verweven met de karakters en word je nieuwsgierigheid danig op de proef gesteld. Was ik er eerst van overtuigd het boek wat vlak te vinden met niet veel diepgang, toch tijdens het proces blijkt dat ik steeds nieuwsgieriger word, want de vaart en het spookachtige, mysterieuze geven het verhaal genoeg om van te genieten.
Een verrassend debuut
Honderd kamers is een psychologisch spel tussen de auteur en de lezer, de verhaallijn is sterk maar had wellicht iets meer uitgewerkt mogen worden, het is niet dat ik stukken mis want Maxime Paredis weet je flink op het verkeerde been te zetten. Waarschijnlijk had ik meer willen weten, meer informatie willen hebben of gewoon meer willen lezen. Honderd kamers is een sterk psychologisch debuut van Maxime Paredis welke de lezer weet te bespelen, het maakt mij nieuwsgierig naar meer want wanneer een auteur deze plotwendingen weet te bedenken zit het met het thrillerbrein wel goed.
Lieve Leesgroet Moon Kager

Meer recensies van Moon Kager