“Hartman zet je op het puntje van je stoel in weer een super verhaal, een psychologisch schouwspel waar je als lezer ingezogen wordt.”

Moon Kager 13 oktober 2020
Corine Hartman gaat verder met de Faye van Laar serie, haar eerste boek in deze serie ‘Een duister pad” was een zeer aangename kennismaking met Faye en rechercheur Simon te Bresser, welke in dit deel ook weer een prominente rol speelt. Hartman is met deze serie een psychologische weg in geslagen welke ze uitermate goed naar voren weet te brengen. De karakters zijn stuk voor stuk enorm interessant en het psychologische gedeelte in het verhaal is zeer sterk uitgewerkt. Dit verdient zeker een compliment naar de auteur toe, want er blijkt een gedegen onderzoek te zijn gedaan naar geestesziektes en persoonlijkheidsproblematieken, welke Hartman duidelijk en met respect uitgewerkt heeft tot zeer intrigerende karakters met elk hun eigenaardigheden.
Sterke karakters
De karakter Faye zal je niet zomaar loslaten, zij bezit een bepaalde aantrekkingskracht waarbij er goed wordt in gespeeld op het empathisch vermogen van de lezer, je hebt aan de ene kant medelijden met haar, maar aan de andere kant komen haar borderline trekken sterk naar voren waardoor ze ook iets ongrijpbaars en onbetrouwbaars heeft. Naarmate de zoektocht naar de waarheid volgt, komt er bij mij van alles los, ik was bang dat deze serie het maar twee boeken zou volhouden maar gelukkig geeft Hartman een draai aan mijn vermoedens en weet ik zeker dat we nog niet van Faye af zijn, gelukkig! Om het verhaal te snappen raad ik je wel aan de boeken op volgorde te lezen, de karakters zijn zo veelzijdig qua persoonlijkheid dat je iets mist wanneer je de boeken niet op volgorde leest, er gebeurt veel en er gebeurt ook tussen de regels veel, waardoor je dit boek niet zomaar even uit leest, je moet ervoor gaan zitten.

Psychologische bestseller serie
Het is niet alleen het verhaal wat je het boek intrekt de rand gebeurtenissen en de interessante karakters spelen een spel met je. Hartman trekt je naar het puntje van je stoel om tenslotte een psychologisch schouwspel aan je tentoon te spreiden welke je niet zomaar los zal laten.
Corine Hartman laat met de Faye van Laar serie zien dat zij behoort tot de topper van de psychologische thriller auteurs in Nederland, een kans buiten de grenzen zou zeker niet misstaan… Vergelijk Hartman met het echtpaar Nicci French en je weet dat je een bestseller in handen hebt.

Meer recensies van Moon Kager