Verhoeven verrast je in het staartje, zoals alleen Verhoeven dat kan.

Moon Kager 08 juni 2020
Wanneer je man van het een op het andere moment verdwijnt en je staat er alleen voor met twee kinderen, dan valt het leven niet mee. Zeker niet als blijkt dat je man al je spaargeld heeft meegenomen en je echt niets meer hebt. Dit overkomt Emma, zij doet er alles aan om de eindjes aan elkaar te knopen, ze verhuurt haar huis in Maastricht en gaat in het huis van haar vader wonen met de kids
Gelukkig is daar de sexy Schotse David die haar leven een stukje aangenamer maakt….. Toch?

Marijke Verhoeven heeft haar weg inmiddels wel geplaveid met de boeken die zij schrijft, ik kan haar inmiddels niet meer wegdenken uit thrillerland. Heerlijke vlot geschreven thrillers met genoeg spanning, die je heerlijke leesuren garanderen worden elke keer toegevoegd aan het lijstje van Nog Te Lezen boeken. Verhoeven weet haar vrouwtje te staan in Thrillerland. Onder Invloed is haar debuut thriller welke uitkwam bij Elikser uitgeverij en inmiddels dus in een nieuw jasje bij de Crime Compagnie Ook Onder mijn huid en Onderschat zijn in een nieuw jasje gegoten door de Crime Compagnie, een slimme zet, want het zijn stuk voor stuk heerlijke thrillers waarbij je je even helemaal kan onderdompelen in het thrillerbrein van Verhoeven.
Het venijn zit in het staartje
Verhoeven begint Onder Invloed kalm en bescheiden, een lichte spanning met een vleugje romantiek, maar dan... Wanneer je denkt; “mmm, dit is anders,” gooit Marijke Verhoeven er een aantal sterke plotwendingen in en wordt onder invloed een wilde achtbaan waaruit ontsnappen geen mogelijkheid is. Dan wil je het boek uitlezen! Verhoeven weet mij in elk boek nog te animeren met haar heerlijke vlotte schrijfstijl, ik was verbaasd over het kalme begin omdat ik dit niet van de auteur gewend was, maar Verhoeven zou geen Verhoeven heten als zij mij in pakt en totaal verrast met haar plotwendingen. Het venijn zit in het staartje.
Verrassend
Verdacht, aandoenlijk, dat is wat er in mijn hoofd ontpopt bij de interessante karakters van Onder Invloed, geen idee wie je kunt vertrouwen wanneer je het einde nadert bouwt de spanning zich op waardoor je meer en meer op het puntje van je stoel belandt. Een heerlijke page-turner welke je met zucht van verlichting sluit….

Een echte aanrader voor de komende zomer, in je tuin op je balkonnetje of op vakantie. Wees gewaarschuwd, niets is wat het lijkt en al snel ben je onder invloed van de rit van Emma haar leven, een rit die veel weg heeft van een achtbaan zonder gordels

4 ½ ****   sterren voor deze verrassende Onder Invloed van Marijke Verhoeven, zij wist me geboeid te houden tot het einde, een begin dat wat kalm begon maar naarmate de rit vorderde werd het een angstige rollercoaster

Lieve Leesgroet Moon Kager

Meer recensies van Moon Kager