“Vanaf heden is Marijke Verhoeven voor mij een auteur die ik in de gaten ga houden"

Moon Kager 13 oktober 2020
Verhoeven weet op een gedegen manier een verhaal op te laten lopen, vanaf het begin is je aandacht gegrepen, het begint kalm maar wordt steeds meer en meer intrigerend ingewikkelder, en vooral spannender. De schuingedrukte hoofdstukken voegen een enorme dosis mysterie en spanning aan het verhaal, wie is die gast, ik heb wel een idee maar dan wordt dit zo weer voor mijn voeten weggemaaid door sterk gekozen woorden, er gaat kracht uit van deze persoon, het geeft het verhaal meer dreiging

En dreiging daar weet Marijke Verhoeven alles van, het verhaal is On Nederlands geschreven (het zou zo een Scandinavische auteur kunnen zijn die dit verhaal heeft neergezet), zoveel kracht en spanning zit er in het staartje. Indrukwekkend. Eigenlijk zou hier best een film in zitten, het boek bevat alle ingrediënten voor een spannende film, de plotwendingen die alle kanten op gaan, heerlijk, maar ook de spanning, de karakters en het laagje seks en geweld. Eigenlijk klopt het allemaal, een heerlijke Vrouwenthriller. Vooral de plotwendingen maken dit boek, wanneer je denkt het gaat die kant, op dan geeft Verhoeven het verhaal weer een heel andere draai, hierdoor blijf je geboeid en samen met de mysterieuze schuingedrukte hoofdstukken zorgt dit ervoor dat ik persoonlijk het boek als een dikke Mustread betitel.

Marijke Verhoeven zet zich met Onder mijn huid in 1 klap op de lijst met auteurs waar ik meer van lezen wil, na de Kenning trilogie weet zij zich te evenaren met weer een topper. De combinatie van de spanning, de sensuele lading, het psychologisch drama en de verdachte karkaters maken dit boek tot een pageturner, waarvan ik graag een verfilming zou zien. Het on-Nederlandse karakter zal hoge ogen gooien op het witte doek.

Meer recensies van Moon Kager