“Karakters die van de pages spatten, maken dit verhaal tot een psychologisch schouwspel.”

Moon Kager 13 oktober 2020
Marelle Boersma bekend van haar thrillers met de aangrijpende onderwerpen, heeft inmiddels alweer vier Vertrek thrillers op haar naam staan, de laatste Terug naar Cornwall heeft wel een heel bijzondere lading, vind ik zelf. Wat een heerlijk personages is Jill, de jonge tattoo-artist gaat op zoek naar haar roots en de waarheid. Jill is een karakter welke je bij blijft, een heerlijk eigengereide dame die het allemaal wel redt, maar red ze het ook allemaal, is zo ook zo ijzersterk achter haar masker? Beetje bij beetje leer je de karakters van Terug naar Cornwall beter kennen, een hele intense puzzelrit, want de personages zijn stuk voor stuk eigenaardig en weten met deze intrigerende karaktertrekken een stempel op het verhaal te drukken. Terug naar Cornwall, heeft een sterk psychologisch inborst, Marelle heeft dit heel goed naar voren laten komen in het verhaal.
Vlotte leesflow
Door de vlotte schrijfstijl van Boersma is dit een heerlijke reis naar Cornwall, de Engelse sfeer wordt uitgebreid neergezet en de verhaallijn heeft iets sinisters, iets mystieks. Een rit welke je niet zonder gevolgen zult meerijden, een verhaal welke meerdere kanten op kan gaan, en zoals we van Boersma gewend zijn weet zij elke wending onverwacht en interessant neer te zetten.
Voorspelbaar, dan kan je Boersma nog niet, een koningin in twisten
Nu ook heb ik gaan de weg de rit wel een idee wat er gaat gebeuren, er hangt iets voorspelbaars in de lucht maar Marelle zal Marelle niet zijn als ze je helemaal op het verkeerde been zet. Terug naar Cornwall is een vertrek thriller met een beladen psychologische lading, een aanrader voor de fans van dit soort thrillers, toch denk ik dat de gehele Vertrek serie niet mag ontbreken in je boekenkast of op je Nog Te Lezen lijst.
Marelle Boersma ontpopt zich als de Floortje Dessing van de Nederlandse thrillers, overal waar zij je mee naar toe neemt gebeuren dingen die je nog lang bij blijven.

Lieve leesgroet Moon Kager

Meer recensies van Moon Kager