Een denderend Debuut !!!!!

Moon Kager 31 mei 2020
De zesentwintigjarige Anouck verruilt Nederland om in Zwitserland au pair te zijn voor de familie Tewold. Zij gaat de vijfjarige Feline en baby Daniel verzorgen, terwijl papa Uwe en mama Tanya hun werk doen. Anouck wordt getergd door nachtmerries, uit het verleden, nachtmerries die meer met de familie Tewold te maken hebben als het echtpaar zal doen vermoeden. Dan worden op een maandag morgen de jonge Feline en Anouck ontvoerd, wat is er aan de hand in het gezin Tewold en wat heeft het verleden van Anouck te maken met het Zwitserse gezin?

Allemaal vragen welke door je hoofd vliegen wanneer je Waterval oppakt, Annemarie Snels schrijft met deze thriller haar debuut en meteen al ben ik danig onder de indruk van de schrijfstijl van deze debutant, doortastend en niets schuwend! Tel daarbij op een flink aantal wendingen die je niet aan ziet komen, dan kom je toch al snel op een zeer aantrekkelijke thriller.

Een rollercoaster

Waterval is een dynamische thriller, het bevat weinig rust pauzes in waarin je even op adem kunt komen, je dendert door zoals een waterval ook zijn stroom behoudt. De titel past daarom ook perfect bij het verhaal, denderend, vol vaart en niet te stoppen, zo zou je deze thriller wel mogen omschrijven. Het thriller brein van Annemarie Snels heeft een flinke lading op gekropt heb ik het idee, want er komt veel naar buiten in Waterval, je kunt het zo gek niet bedenken, ben je net een beetje bekomen van de schrik en de wending dan weet Snels je weer helemaal in te pakken en mee te nemen, op naar weer een volgende switch in het verhaal. Hierdoor kun je niet anders dan geboeid blijven, je hebt pas rust gevonden wanneer je het boek sluit. Misschien mag een volgend boek iets meer gedoseerd? Ik weet het niet want genoten heb ik van begin tot het einde maar wellicht geeft iets minder actie en opeen schakeling van gebeurtenissen net dat beetje meer geloofwaardigheid, maar er is zoveel passie in Waterval gestopt dat je het enthousiasme van de auteur gewoon kunt voelen.

Snels bezit een echt thrillerbrein

Het verhaal is zo snel, dat je wel alert moet blijven, er gebeurt zoveel waardoor je het hele boek door op scherp staat, in afwachting waar Snels je nu weer in mee sleept. Mijn complimenten voor dit debuut, je bemerkt dat Annemarie Snels gevoel heeft voor taal, de juiste toon is gezet met dit debuut welke smaakt naar meer, met het thrillerbrein van deze debutant zit het wel goed, ik zie haar niet zo snel een roman schrijven, door de vaart, de dreiging en de gehele setting barst bijna uit hun voegen in Waterval.

Nieuwsgierig, nieuwsgierig naar meer dat is wat mijn besluit is, want Snels zet zich met dit debuut in 1 keer op de kaart, alsof ze al jaren thrillers schrijft, zo komt ze uit de verf met Waterval. Dik verdiende 4 sterren voor dit denderende debuut.

Lieve leesgroet Moon Kager

Meer recensies van Moon Kager