Leerzaam en dromerig

M.Opheliac 04 januari 2023
De kern van liefde is een logisch vervolg op Het recept van dromen. In Het recept van dromen leerde de lezer Hanna kennen, die haar liefde voor het maken van zeep, maar ook voor een zekere jongeman niet onder stoelen of banken kan steken. In De kern van liefde zijn we inmiddels flink wat jaren verder en maken we kennis met Helen en Anton, die er alles aan doen om de zeepmakerij draaiende te houden. Dit is niet altijd even gemakkelijk omdat ook hier persoonlijke problemen en intriges een rol spelen. En juist die laatste aspecten geven De kern van liefde een heel smeuig sausje en een flinke dosis romantiek. Tot op het eind weet Farina Eden er onverwachte plotwendingen in het verhaal te verwerken waardoor de loop van het verhaal tot op het eind onverwachts blijft. Ook is het voorstukje van het volgende en het laatste deel De essentie van geluk schept grote nieuwsgierigheid, vooral om het specifieke personage waar het om zal gaan draaien.

De gehele recensie: https://emopheliac.nl/recensie-de-kern-van-liefde-de-vrouwen-van-de-zeepmakerij-2-farina-eden/

Meer recensies van M.Opheliac