Mislukt tussendeel

Let op: Ik beoordeel hier de Nederlandse vertaling in ebook vorm !

Het begint al erg warrig. Er worden gesprekken gehouden met het "zwemteam" van Gideon, maar je moet zelf uitvogelen wie wat zegt. Dat is totaal niet duidelijk. Althans, niet in de NL versie. Ik kan niet beoordelen of de Engelstalige versie ook zo warrig is.

Hoofdstuk 5 is misschien nog wel verwarrender. In mijn versie springt het verhaal ineens naar een avond verder, vervolgens anderhalve bladzijde verder gaat het ineens wel over het vervolg waar hoofdstuk 4 mee eindigde en nog een paar bladzijden verder moet je opletten daar het boek weer verder gaat na die eerste anderhalve bladzijde van hoofdstuk 5. Kun je het nog volgen? Nee? Nou, zo is dat hoofdstuk dus ook.

Daarnaast is dit boekje maar 154 bladzijden, is het verschrikkelijk snel geschreven en zit er geen diepgang in. Misschien dat het mij duidelijker word als ik deel 4 en 5 gelezen heb, maar echt. dit was heel slecht. Veel uitleg over wat er in deel 1, 2 en 3 is gebeurd waardoor het duidelijk zou moeten worden voor iemand die de eerste 3 delen niet gelezen heeft, maar kom op. 154 bladzijden zijn al niet veel en je gaat echt deel 3 1/2 niet lezen als je de eerste 3 (of desnoods de 5) delen gelezen hebt.

Wil je dit deel gaan lezen? Zorg dat je niet al te grote verwachtingen hebt en wacht echt tot je dit deel voor een habbekrats kunt kopen. Een tientje voor dit boek is echt te zot voor woorden.

Meer recensies van Nathalie Luteijn