Wachten beloond

Nathalie Luteijn 11 augustus 2020
En dan eindelijk is het boek er.

Na de gehele serie inmiddels meermaals te hebben gelezen en uiteraard getracht de "gelekte" versie van Midnight sun ook, was ik zo blij dat dit deel er alsnog kwam. Ook erg blij dat o.a. Maria de vertaling weer op haar heeft genomen.

Dit boek is vanuit het perspectief van Edward en beslaat hetzelfde deel als de oorspronkelijke Twilight deel vanuit het perspectief van Bella. Dus de strekking van het verhaal was mij geheel bekend echter vond ik het erg prettig om nu de versie van Edward te lezen. In het deel van Bella heb ik aannames gedaan bij bepaalde situaties, die nu helemaal niet bleken te kloppen en daardoor toch verrassend was. Ook de momenten dat Edward niet samen met Bella was, zoals de jacht op James, is een erg mooie en fijne aanvulling en ik vond het zeer zeker de moeite waard.

Ook is het fijn dat het deel van Bella is gebruikt bij de vertaling, zodat de teksten ook echt hetzelfde zijn. Soms wil het daar wel eens aan schorten (zoals in de Glazen troon waar de hond eerst Flits heet en later Fleetfoot), echter heb ik dat niet geconstateerd.

Wel vind ik het van de uitgever stom dat het ebook dat ik heb gelezen, eindigt met de gegevens van het boek, zoals oorspronkelijke titel (oké, die is hetzelfde) en wie de vertaalsters zijn geweest en dan eindigen met de zin: "Veel leesplezier!". Sorry hoor, maar ik had het boek dus al uit dus dat had beter in het begin kunnen staan. Misschien een tip voor een "2e druk"?

Ik heb het boek 4 sterren gegeven. Eigenlijk had ik 4,5 willen geven, maar 5 sterren vond ik teveel dus om die reden toch voor 4 gekozen. Ook dit boek gaat op de boekenplank "herlezen". Het is een aanrader om te lezen bij de originele 4,5 -luik.

Meer recensies van Nathalie Luteijn