Prachtig verhaal dat je raakt.

nathieleest 18 september 2023
Deze hartverscheurende roman heeft mij echt geraakt. Ik vond de delicate manier van schrijven prachtig. De auteur bracht twee fantastische karakters tot leven en heeft mij gegrepen tot de laatste bladzijde.

De schrijfster neemt je mee naar het weeshuis waar Nica opgegroeid is. Zij is al 17 en nog steeds niet gekozen om geadopteerd te worden. Maar dan komen Mr. En Mrs. Milligan naar het weeshuis en kiezen haar uit. Zij besluiten ook Rigel, een mysterieuze jongen, te adopteren. Nica vindt dat niet prettig, want hoewel Rigel intelligent is en ontzettend knap, is hij ook beangstigend en kan ontzettend onaangenaam zijn. Toch moeten zij met elkaar leren omgaan want Nica wil hoe dan ook haar droom waar maken en zorgen dat zij mag blijven.

Doom schrijft op een meeslepende en intrigerende manier die soms zelfs traag te noemen is. Toch word je elke keer weer betoverd door de manier waarop het verhaal verteld wordt. Doordat de karakters complex zijn krijgt het verhaal nog meer diepgang.

De schrijfster neemt alle tijd om de bijzondere personages in dit boek uitgebreid te beschrijven. Beide kinderen zijn getekende zielen die hunkeren naar acceptatie en liefde. Door de afwisseling van perspectief en door het heden en verleden wat soms door elkaar loopt, leren we Nica en Rigel erg goed kennen. Je bekijkt de gebeurtenissen door de ogen van beide kinderen en heel rustig ontvouwt zich het traumatische verhaal van hun jeugd en begin je te begrijpen waarom deze kinderen zo bezeerd zijn en hunkeren naar liefde.

De tranenmaker is echt een boek voor lezers die van mooi poëtisch taalgebruik houden en de tijd nemen zich in een verhaal te verdiepen.

Meer recensies van nathieleest