Waar ligt de grens ?

Nel Crea 17 oktober 2020
Micke en Bianca verhuizen met hun twee kinderen vanuit de stad Stockholm naar een rustige woonwijk in het mooie plaatsje Kopinge
Op het woonerf wonen meerdere gezinnen iedereen met een eigen verhaal en verleden. Met elkaar proberen zij op verschillende manieren de saamhorigheid hoog te houden met alles wat daarbij komt kijken.
Op vrijdag 13 oktober slaat het noodlot toe en wordt Bianca aangereden door een van de buren. Hoe heeft dit kunnen gebeuren.?
Het verhaal wordt vertelt vanuit het perspectief van verschillende personen. Ook wisselen de hoofdstukken elkaar af van voor en na het ongeluk. Je moet daar als lezer wel even inkomen maar eenmaal in het verhaal gaat dat soepel.
Doordat de hoofdpersonen hun eigen verhaal vertellen leer je ze als lezer heel goed kennen met hun leuke en minder leuke kanten. Voor de een krijg je sympathie en met de ander heb je iets minder.
Alles wat menselijk is komt in het boek aan bod zoals : jaloezie, drank misbruik ,liefde, leugens , angst bedenk het maar.
Dit wordt goed beschreven en ook het waarom.
De spanning is voelbaar in het boek en doordat je steeds op het verkeerde been gezet wordt kan je er niet snel de vinger opleggen.
Mensen zoals jij en ik die in eerste instantie niets kwaads in de zin hebben maar door omstandigheden dingen doen die niet echt kunnen.
Voor mij een heel mooi boek, goed beschreven en ook menselijk. Het raakt je en het zou zomaar bij jou in de straat kunnen gebeuren.
Al is dit boek niet echt een thriller er zit wel degelijk een grote dosis spanning in het boek.

Meer recensies van Nel Crea