Verfrissend

Nel Crea 18 augustus 2020
Waterval is de debuutroman van Annemarie Snels. Ik heb nog nooit iets van deze auteur gelezen en ben dus heel erg nieuwsgierig.

De Nederlandse Anouck gaat in Zwitserland als au pair werken. Zij krijgt de zorg voor de vijfjarige Feline en haar babybroertje Daniel.
Anouck zit niet lekker in haar vel en dat heeft allemaal met de heer des huizes te maken.
Zij kan het heel goed met de kinderen vinden en dat is wederzijds. Dan worden Anouck en Feline op klaarlichte dag ontvoerd en gaat het balletje rollen.
Als een waterval volgen de gebeurtenissen zich op leugens, bedrog en benarde situaties. Als lezer ben je van het een nog niet bekomen of het andere dient zich alweer aan. Niets is wat het lijkt of zou moeten zijn.
Het verhaal leest prettig en snel mede door de korte hoofdstukken en als lezer blijf je alert want je wilt weten hoe het verder gaat.
Het boek zit goed in elkaar, met een prima beschrijving van de karakters die je daardoor goed leert kennen.

Dit is een spannend debuut waar ik echt van heb genoten.
De cover is een beetje mysterieus en de titel past prima bij het boek.

Meer recensies van Nel Crea