Jacht

Nienke | Wegvanboeken 03 december 2022
In Jacht wordt een vrouw gemarteld en vermoord. Commissaris Liese Meerhout en hoofdinspecteur Michel Masson zijn op de zaak gezet en komen er al snel achter dat het te maken heeft met drugshandel. De drugswereld is een ingewikkelde wereld. Langzaamaan krijgen ze een beeld hoe het in elkaar zit, maar hoe kunnen ze bewijzen wie de dader is?

Jacht van Toni Coppers is het 19e deel over Liese Meerhout. Voor mij was dit het eerste deel dat ik heb gelezen en dat was goed te doen. Je mist alleen af en toe wel wat achtergrondinformatie. De zaak is wel een opzichzelfstaand onderwerp, daar begint het boek mee en wordt ook opgelost, waardoor het boek los te lezen is, je blijft niet met vragen achter waarvoor je een vervolgdeel moet lezen. Ook wordt er soms wel wat dingen herhaald over wat er in andere delen gebeurd is, maar dit is wel heel beknopt.

Jacht was naast mijn eerst boek over Liese Meerhout ook mijn eerste boek van de auteur Toni Coppers. Ik moest erg aan zijn schrijfstijl wennen. Dat komt deels doordat het Vlaams was en ik bepaalde woorden niet kende of de zinsopbouw niet heel fijn vond (wat ik zeker niet bij alle Vlaamse boeken heb). Maar ook komen de personages vrij afstandelijk over en dat geeft ze een hard karakter. Daarnaast zijn het lange hoofdstukken. Dit zorgt ervoor dat het wat stroef las.

Het boek begon meteen vrij heftig en gruwelijk. Dat pakt je als lezer. Ook vond ik het wel interessant dat het met de drugswereld te maken had, een onderwerp waar ik niet veel van af weet dus het was fijn dat er soms wat dingen uitgelegd werden.
Waar het begin pakkend was, viel het einde een beetje tegen. Het ging opeens heel snel, het had een stuk uitgebreider gemogen en dan het middenstuk was ingekort. Dat had het einde een stuk sterker gemaakt.

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken