Martini-club of ex-spionnen club?

nienke2010 18 maart 2024
Tess Gerritsen kende ik voornamelijk van de boeken over Rizolli en Isles. Ze is nu terug met een nieuwe serie over gepensioneerde CIA agenten.
Het eerste deel begint meteen goed. Moord, doodslag en vluchten in het eerste hoofdstuk. Spanning zit er meteen goed in.
Daarna maken we kennis met Maggie, een, op het eerste oog, boerin die een kippenfarm runt. Samen met wat oude vrienden vormt ze de Martini-club en woont in het rustige Purity in Maine. Totdat bij haar vreemde gebeurtenissen voorkomen, een onbekende vrouw vraagt naar haar en later wordt die vrouw dood op haar erf gevonden. Dan blijkt dat Maggie een oud CIA agent is en dat haar toevallige vrienden ook allen een ex-spion zijn.
Om erachter te komen waarom de onbekende vrouw naar haar op zoek was (en wie haar vermoord heeft) moet de club in het verleden van Maggie duiken. En dat met alle gevolgen van dien. Zo moet Maggie meer van haar verleden prijs geven en om haar heen worden nog meer mensen vermoord en ontvoerd.
Het boek begint vol spanning, daarna zwakt het wat af en zitten er wat lange stukken in die niet heel veel toevoegen aan het verhaal. Het einde is weer spannend, wie zit er achter alle gebeurtenissen?
Ik geef het boek 3 sterren. Dit omdat het niet continu spannend is en de personages voor mij nog niet voldoende uit de verf komen. Hopelijk dat we in het volgende deel de andere leden van de Martini-club beter leren kennen.

Meer recensies van nienke2010