Jezelf opnieuw vinden na een geheugenloos verleden

nienke2010 04 oktober 2022
Vind mij van Alafair Burke

Burke is voor de Nederlandse en Belgische lezers een nieuwe speler op de schrijversmarkt. In Amerika heeft ze al meer boeken geschreven, “Vind mij” is het eerste boek van haar dat vertaald is. Het is het zesde boek in de reeks over de politieagente Ellie Hatcher, maar het is goed als een stand-allone te lezen.

Het verhaal begint sterk, de met geheugenverlies levende Hope komt iemand tegen en is daarna verdwenen. Haar vriendin Lindsay is erg bezorgd en gaat op zoek naar Hope. Met de zoektocht naar Hope rakelt ook het verleden van Hope van voor het auto-ongeluk waar ze het geheugenverlies heeft opgelopen op.
In een korte tijd worden veel personages geïntroduceerd, echter niet alle personages hebben een duidelijke rol in het verhaal.

Uiteindelijk gaat Lindsay samenwerken met Ellie en met agent Carter en ontrafelen ze gezamenlijk het verleden van Hope.

Waar het boek spannend begint, zijn er daarna teveel wendingen die het verhaal minder spannend maken. Het plot daarentegen is wel spannend en verrassend, maar wordt naar mijn mening te snel geschreven.

Meer recensies van nienke2010