Is alles geoorloofd bij misstanden?

nienke2010 22 maart 2021
Is alles geoorloofd bij misstanden?

Het boek "Wraak" (met ondertitel "beest psychopaat engel zy kiest") van Nanesa begint meteen goed. Y is de hoofdpersoon van het boek en voert wraakacties uit op mensen die misstanden hebben ondernomen. Ze verwond de personen op dezelfde manier als die personen hun slachtoffers hebben gedaan. Moorden doet ze niet.

Het wordt al snel duidelijk dat Y een heftig verleden heeft gehad en niet tegen onrecht kan, niet tegen mensen, maar ook niet tegen dieren. Ze heeft een heel duidelijk doel voor ogen, wraak nemen op de misbruiker van haar geliefde.

Het verhaal pakt je vanaf de eerste pagina, je wilt verder lezen, wat heeft Y nog meer in petto? Als ze van haar plan moet afwijken doordat ze verwaarloosde dieren tegenkomt en deze wil redden ga je respect krijgen voor het werk wat ze doet.
Je wil weten hoe het eindigt.

Nanesa (pseudoniem van Nathalie Hufkens) is voor mij een onbekende schrijfster, maar ik wil graag meer van haar lezen. De spanning en gruweldaden in het boek zijn niet Nederlands/Vlaams naar mijn mening, maar heeft meer weg van een goede Engelse thriller. Dit is zeker een compliment, vaak zijn de Nederlandse/Vlaamse thrillers wat zwak qua spanning, maar deze zeker niet.

Aan het einde van het boek blijf je nog wel achter met vragen, een aantal personages en hun gedachten hadden verder uitgewerkt kunnen worden.
Maar al met al een dikke 4 van de 5 sterren.

Meer recensies van nienke2010