Ongeval of geen ongeval - dat is de vraag

nienke2010 06 april 2021
Voor Hebban mocht ik het nieuwe boek Jaloezie van Sofie Sarenbrant lezen. Dit is het tweede boek dat van haar vertaald is in het Nederlands. In het eerste boek Berouw maken we al kennis met de rechercheur Emma en haar partner Kristoffer.

Het verhaal begint duidelijk, Emma ligt al 5 maanden in coma in het ziekenhuis na een paardrijdongeval. Zodra ze wakker wordt vraagt zij zich meteen af of het wel een ongeval was. Haar familie om haar heen geloofd haar niet, alleen collega Thomas wel. Hij gaat op onderzoek uit. Met alle gevolgen van dien.

Vlak voor het ongeval is Emma bevallen van een dochtertje, alleen kan Kristoffer niet goed voor haar zorgen. Tegen de buitenwereld zegt hij niets, maar roept de hulp in van zijn oude vriendin Hillevi, maar of dat nou zo'n goed plan is. Zij zit vol met verdriet om het verlies van haar dochtertje en stuk gelopen relatie met Kristoffer.

Waar het eerste boek van Sofie nog spannend was en de personages goed beschreven werden, blijft Jaloezie wat vlak. Door de erg korte hoofdstukken spring je van de ene naar de andere personage en kom je niet veel te weten over de hoofdpersonen.

Het plot is verrassend en niet echt passend bij het boek. Het lijkt wel of het plot er ineens bij geplakt is, dat de schrijfster ineens door had dat er nog een plot bij moest komen.

Ik het boek een matige 2 sterren, ik had er meer van verwacht.

Meer recensies van nienke2010