Is het boek de naam thriller waard?

nienke2010 25 juni 2020
De titel en achterkant voorspeld veel goeds, de verschillen in een 40+er en een stagiair.
Het boek is in de ik-vorm geschreven vanuit de 2 hoofdpersonen, de leesgedeeltes van Katherine zijn uitgebreider beschreven dan die van Lily. Vanaf het begin wordt je nieuwsgierig wat de relatie tussen deze 2 personen zijn.

Katherine woont al jaren samen met Iain, denken dat ze gelukkig samenleven, maar hebben beide veel geheimen voor elkaar. Iain is en mislukte filmregisseur die zijn dagen slijt met drinken en in de avond eten maken voor Katherine. Terwijl zij uit een depressie krabbelt en hard werkt als hoofdredacteur.
Al snel maakt Katherine kennis met de nieuwe stagiair, al weet ze dat zelf dan nog niet.
In het boek komen veel toevalligheden voor die verder in het boek toch niet zo toevallig zijn. Lily plant alles, is er manipulatief. Jammer is dat er niet goed uitkomt in het boek waar dat vandaan komt. Terwijl Katherine denkt dat ze kan manipuleren, maar snel doorzien wordt in haar acties.

Het boek leest niet al een thriller, meer als een drama. Het is een traag lezend, zo nu en dan spannend boek. Het plot is verrassend en ondanks dat het deels een open einde is, is het boek wel af zodra je hem dichtslaat.

Meer recensies van nienke2010