Krachtig, inspirerend en ontroerend!

nog1bladzijde 28 oktober 2023
“Ik ga tekeer, gillend en schreeuwend, terwijl ik maar blijf slaan en schoppen. In het begin verdedigt mijn vader zich alleen, maar naarmate de minuten wegtikken in hysterie deelt hij ook wat klappen uit. Alle grenzen worden overschreden en we roepen in een waas de lelijkste dingen naar elkaar. Op een gegeven moment rol ik weer van mijn vader af en kom ik weer bij mijn heldere verstand. Wat heb ik in godsnaam gedaan? Het is een ravage in mijn vaders woonkamer. De salontafel staat op zijn kant, de banken staan scheef en er liggen allemaal bladen, dvd’s, afstandsbedieningen en andere spullen op de grond. Ik kijk de kamer rond en voel mijn gezicht kleuren. Heb ik dit gedaan? Ik schaam me rot.”

In Over the borderline vertelt Anika Rooke over een duistere periode uit haar leven tussen 1991 en 2016. Haar aangrijpende, indringende en ontroerende verhaal begint met de scheiding van haar ouders. In korte hoofdstukken worden heftige en bepalende gebeurtenissen in haar leven beschreven die allemaal bijdragen aan de ontwikkeling van Borderline. Vanaf deel 3 gaat het vooral over haar inspirerende reis vol wilskracht en moed naar een beter leven.

Ik heb niets anders dan bewondering voor Anika na het lezen van haar boek. Dit boek is ontzettend krachtig, inspirerend en ontroerend. Ik heb het meerdere keren niet droog kunnen houden. Ook bij het horen van een liedje dat speciaal voor haar gecomponeerd is door singer-songwriter Maarten van Veen. Een liedje over haar leven en haar helende reis. Heel uplifting en bijzonder, hij zit al de hele ochtend in mijn hoofd. Dit boek is een absolute aanrader voor iedereen die inspiratie nodig heeft, ongeacht de reden daarvoor. Ook ikzelf heb er veel kracht uit kunnen putten. Als je maar hard werkt en de wil hebt om te veranderen, dan kan dat gewoon lukken! In al mijn enthousiasme kan ik alleen maar tegen iedereen zeggen GA DIT BOEK LEZEN! Hier gaat iedereen een positieve boost van krijgen, dat kan niet anders.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van nog1bladzijde