Back-Up, Deel 2 [5 sterren]

'Back-Up -01- Zo wijd de wereld strekt' werd door mij met veel plezier gelezen. Deze fictiethriller van eigen bodem kenmerkte zich door correcte juridische context. De juridische fictie werd in de bestaande wetsstructuur naadloos ingepakt. Het Internationaal Strafhof is het strijdtoneel om - middels deze fictie - de misbruik van macht door grote concerns en de zich daar achter verschuilende eenling te breken. Deel 2 [Back Up - Een brug in de tijd] kenmerkt zich door het verder blootleggen van die machtstructuren. Verrassende plotwendingen worden in een historisch perspectief geplaatst en leggen een pijnzenuw bloot in race naar de macht over buitenaardse activiteiten. Er wordt een duidelijke brug geslagen tussen de machtsstructuren in het verleden en die in het huidige politieke steekspel der internationale politiek. Ook deel 2 leest als een speer. Je kunt er niet afblijven om de rollercoaster van de diverse dimensies te verlaten.

Ik zou de schrijvers te kort doen als ik hier mijn recensie zou eindigen. Deze recensie wordt in de loop van dit jaar meerdere keren [6x] aangevuld met een door mij gekozen thema om een deel van het boek en/of de serie aan te vullen.

Meer recensies van Paul Heijnen - a braindamaged person