Die eigenwijze oude gehaktbal - Een korte recensie met vragen en opmerkingen uit de serieleesclub Jane Tennison van Lynda La Plante

Soms zie je de televisieserie eerder als dat je het boek gelezen hebt. Je bent bij het lezen subjectief beïnvloed door het product van de tv-serie.

De hoofdverdachte is een goed lezend boek over de frustraties van het niet of niet-tijdig bevorderd worden in relatie met het ideaalbeeld van een voormailig onderzoeksleider en de invloed die dat heeft op een onderzoek.
Dit thema wordt op een interessante manier uitgewerkt.

Wat het boek interessant maakt is zijn uitspraken over bepaalde items. Schrijvers geven vaak omschrijvingen van/benamingen aan de soort vaders die we allemaal kennen. Een voorbeeld in het boek De hoofdverdachte over inspect. Jane Tennison is: "die eigenwijze oude gehaktbal". Een mooie uitspraak over de vader van Jane Tennison. Een pareltje als het om het neerzetten van een vaderfiguur gaaat.

De serieleesclub Jane Tennison van Lynda La Plante wil een themapublicatie maken over vaderfiguren in thrillers en is om die reden op zoek naar informatie:
1. Welke omschrijvingen ken jij als lezer van het begrip vader?
2. Welke kun je positief waarderen en waarom?
3. Welke kun je negatief waarderen en waarom?
4. Hoe zou je je eigen vader karakteriseren?

Dit is een korte recensie met vragen van een leesclub. Het is de bedoeling dat de antwoorden over de vaderfiguur in een thrillerseriethema wordt samengevat.

Meer recensies van Paul Heijnen - a braindamaged person